Cuti Isra' Mikraj

Bukan main galak kalu melukis



Group work..

Masa jamuan hari raya..

Tekun nampak..


Hari ni sekolahku cuti 3 hari. sampai Isnin. Tapi kami tak balik KL. Saje nak berehat sj di Melaka. Kurang sikit kos perjalanan. hehehe....

Mukmin dah kurang meragam..baru aku dapat trace...masa weekdays dia meragam kerana nak dapatkan perhatian.

Ku akui , balik dari sekolah , aku terus bergegas membuat kerja rumah. Memasak ., mengemas dsb. Hanya tegur dia semasa bermain, gitu2 jek. No wonder dia lagi manja ngan walid dia.

Ada satu malam sampai kul 12 dia tak tido lagi. Sampai kami terpaksa bawa dia dalam kereta , 2 kali round sekolah , barulah dia tertido dalam ekond.

Tapi, masa hari Jumaat semalam, ku betul2 fokuskan untuk melayan dia. Hari ni pun , dan kudapati dia lagi mudah tido, kurang menangis dan banyak gelak. Suruh hug, dia hug, senyum siap tutup mulut lagi tu. senyum bersopan.

Dah setahun 3 bulan dia. Anak...oh anak..permata hati, penyejuk mata. Dia semakin galak berjalan. Ada perkembangan. Bukak baju dia, terus dia tarik jalan gi bilik air. tanpa dia, rasanya sunyi hidup kami. Dia hadir tepat pada masanya. Masa pantang, aku dapat tawaran jadi guru. mungkin rezeki dia. Ada juga tawaran ikuti kursus PTD, tapi kerana ada ujian fizikal, i cannot make it. masa tu dalam pantang belum sampai 30 hari.

Petang tadi , kami pergi survey rumah. Dekat ngan loji petronas. cadang nak beli rumah tu untuk property. Rumah tu memang ada value coz ada kontraktor dari petronas yang akan menyewa. tapi hari isnin ni baru nak survey loan dsb. Ya Allah, Kau lebih Tahu, andai ia baik, mudahkanlah urusan kami. Perumhan lama, tapi besar rumahnya. Kalau renovate memang selesa. Tapi kami tak cadang nak duduk pun. Takde modal nak renovate lagi. hehehe...

Esok pula, nak kemas bilik stor rumah kami. Kalu sempat, nak tukar bilik tu jadi bilik tetamu. Kalau ada orang datang, blh berehat dsb. Ni tak, dok bilik kom je. Tak selesa.

dah dekat setahun jadi guru, ku rasakan dari segi PNP dah agak mudah. Mengajar bahasa agak mudah jika kita ada bahan. Aku banyak gunakan ict, aku kurang mahir kalu dok depan, bercakap dan menulis kat papan hitam. Aku pegang kapur pun, kalu yang panjang tu la, tak pernah tak patah. Sampai budak pun tegur, cikgu pegang kapur asyik patah je. Aku sedikit bangga, dengan usaha kecilku bersama guru-guru bahasa lain, kami dapat tukarkan makmal komputerr yang tak tak digunakan menjadi bilik bahasa. siap dengan TV, LCD dan radio. Pelajar lelaki memang tak boleh belajar cara budak pompuan belajar.

Hmm...rasanya cukup kot., Ada perkembangan saya tulis lagi


0 Responses
Blog Widget by LinkWithin