Masih Ingatkah kalian

Sahabat-sahabat setarbiah, masih ingatkah kalian saat-saat ini. Manis sekali kenangan bersama kalian. Bersama kalian aku lebih mengenali Islam, mengenali nilai ukhuwah, mengenali apa dan siapa itu seorang 'hamba'. Ya Allah, terima kasih menemukan aku dengan mereka. sahabat, walau ukhuwah kita terjalin melalui maya, namun andai keikhlasan menjadi perantara, ukhuwah kita takkan ke mana.




Tak siapa yang menduga " siswa" dan "siswi" di sebelah kanan sekali suatu masa nanti akan menjadi pasangan suami isteri.
Kenangan Sungai Congkak...
Ini tak silap saya, waktu kita semua ke rumah adie waktu asasi. Meaning, kita berumur 18 @ 19 tahun. Wow...mudanya...


Dari kanan...cepat jalan!!!hihihi..dari kanan..huda..bakal menjadi ibu dalam masa yang terdekat. Rohana..baru sorang putera..hihihi..putri shuhana..2 orang puteri, ein, seorang putera dan seorang puteri, ogy, 2 puteri dan seorang putera, zalin, juga bakal menjadi ibu dalam masa yang terdekat. Amin ..insha Allah. See, my friends, we are mothers now.
sahabat semasa mengajar di Pasti Little ikhwan Puncak Alam, Amal . sahabat yang saya anggap seperti adik beradik sendiri. Kami lahir pada hari yang sama. 2 januari 1981. Ni kami keluar ujung minggu bawa budak2 nursery kami berjalan-jalan ke Shah Alam. Ada Zalin sekali masa tu..dan pemandu yang drive kereta pada hari tu adalah...jeng..jeng...jeng....tunang saya waktu tu..(siapa ek..hihihi...)...Zalin dan Amal yang minta tolong suami jadi driver masa tu. Bila dah kawin, suami cerita balik, sebenarnya dia suka kami minta dia jadi driver. paling kurang boleh jumpa ngan saya. Kalau tak, bukan main susah nak jumpa saya...al maklum jauh di "puncak alam"...hihihi.... Tapi yang kelakarnya, budak-budak kecik tiga orang tu boleh cakap kat saya," cikgu dengan pakcik ni (merujuk kpd suami) bercinta eekk..." Dah darjah dua budak-budak tu sekarang ni...

Dengan kekuatan tarbiah bersama kalian lah, saya masih kuat di sini...saya sering membaca coretan kalian dan mengambil kekuatan dan peringatan daripadanya. Kalian adalah sebahagian daripada hidup saya. Apatah lagi, jejaka cameron yang di kanan sekali itu.. :)

saya doakan yang terbaik buat sahabat-sahabat saya semua.
8 Responses
  1. UMMUSHIFA' Says:

    salam buat sahabatku ana..
    Ingat! masih diingat...kerana ikatan persahabatan itu mulia untuk terus diingati dan dipelihara..InsyaAllah..

    terima kasih atas perkongsian dan kasih sayang sahabat..moga generasi kita terus berukhuwah lillah..

    Syahdunya ingat senua kenangan best ini..anak-anak dara dah jadi ibu,ummi,mama dan seangkatan dengannya..

    Muslimin lak..ade yg single lagi ye..bila lak nak habiskan zaman bujang tu..moga2 ketemu yg terbaik..

    belum jumpa bini yudi..harap2 ade rezeki berkumpul dgn kitorang..

    ok..moga kita semua istiqamah dengan segala perkara yg mulia..amin..

    Salam ingatan tulus abadi..

    Ummushifa' & Ummushafi


  2. Pohonhijau Says:

    Teruja sangat bila tengok gambar2 tu ana....ogy punya dah hilang ntah kat mana. ada sebenarnya dalam komputer lama, yg sekarang ni dah x leh buka...

    Thanks sooooo much for sharing all the most memorable pictures!!!I really appreciate it, ana...

    bila kita nak ke cameron lagi?
    our next TAMPIS gathering?...
    uhhhhh realllyyy missed it!


  3. Pohonhijau Says:

    ya ana, siapa sangka jodoh kita ada sekali dalam gambar tu.....huhu...masyaAllah, subhanallah...alhamdulillah. Hanya doa memohon kerahmatan dn kebahagiaan yang dititipkan kepada Allah buat semua kalian yang membahagiakan.....


  4. Awanama Says:

    hoho..jodoh kalian dalam gambar ye..jodoh ku..di luar gambar...tapi takpe..masih dalam frame yg sama..insyaAllah..suke tgk gambar muda2..nak slim balik la cam dulu..kena pantang betul2 tp...:)


  5. Ummu Mukmin Says:

    huhu..betoi-betoi..nak slim cam dulu.. Agak-agak blh ker kalu kita wat TAMPIS II...waa...seronok tu..percutian beramai-ramai... cuba kita bergambar balik macam gambar yang lama tu...tentu banyak beza :) (beza dari segi jumlah dan saiz..huhuhu..)


  6. Pohonhijau Says:

    Setuuuuujuuuuuuu!!! Jom la buat TAMPIS II...kat cameron lagi pun ok gak....mana2 la asalkan kita jumpa n do some activities happily...insyaAllah...any idea? at least ada plan awal...semangat keTAMPISan...masih membara!!


  7. Pohonhijau Says:

    macam ku kenal siapa yg tanpa nama tu??? heh..hehh..heee..
    adakah benar sangkaanku? hihi


  8. Awanama Says:

    cuba le teka tanpa nama tuu...hehe..nak nak TAMPIS lagik..nak jugak..nak juga..wei korang..setup lor..aku on je...

    nak slim..nak slim..nak slim...amin..:)


Blog Widget by LinkWithin