Sungguh...aku rindu

Ada sesuatu yang amat aku rindu.

Aku rindu pada majlis dan kuliah ilmu...

aku rindu berjemaah di surau seperti satu masa dulu...

aku rindu mathurat yang dibaca tanpa jemu...

aku rindu kelembutan hatiku mendengar al Quran di alun sayu....

mata ini rindu untuk menangis waktu berteleku...

Aku rindu akan damainya hati meniti hari..

aku rindu bahagianya jiwa di dalam naungan ilahi...

mengapa diri..itu semua tak ku rasakan lagi...

ke mana ia hilang, tak dapat ku cari....



Tuhan...ya ilahi..diri ini kotor ,hina dan keji

dipenuhi dosa kanan dan kiri

Hidup di dunia ini tidak beerti

Andai Engkau membiarkan ku begini..

Tuhan...rinduku cukup membuak-buak lagi

Pada persis hidup bersama ilahi

Tiada daya kudratku ini..

Andai Engkau tidak menghiraukan ku lagi..



Tuhan..aku cukup rindu..

namun aku juga cukup memerlukan bantuan dariMu

untuk kembali mencintai Mu,

dan mencintai kehidupan di atas jalanMu..

Seronok, ceria dan bahagia..

walau ujian hidup tiada henti menimpa

setiap detik dan ketika

susah dan senang bertukar ganti..

namun alangkah bahagia andai hidup bersama Ilahi..

senang disyukuri, susah sabar dan redha kukuh di hati...


Semangat ku kian membara..untuk kembali meraih cinta

Namun ku gusar andai semangat ini longlai dimakan masa

Kerana itu ya Allah kepadaMu aku bergantung dan meminta

Mukmin yang berjaya sentiasa memperbaiki dirinya..

Tenang ..damai..ceria dan bahagia..

Engkaulah Pengurnia kekuatan itu.
0 Responses
Blog Widget by LinkWithin